PODMÍNKY INZERCE NA INTERNETOVÉM PORTÁLU WWW.STAVEBNINYOKOLO.CZ
(dále jen „Podmínky“)
Čl. I
Definice pojmů
„Poskytovatel“ je společnost Stavebninyokolo.cz s.r.o., se sídlem Nové sady 946/30, 602 00 Brno, IČ: 04420926, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 89833.
„Internetovým portálem“ se pro účely těchto Podmínek rozumí webové rozhraní Poskytovatele provozované pod doménou www.stavebninyokolo.cz, na němž je umístěn veškerý obsah databáze Poskytovatele.
„Objednatel“ nebo „Účastník“ je podnikající fyzická nebo právnická osoba, která zadává, příp. hodlá zadat svou předplacenou Reklamu na Internetovém portálu Poskytovatele a jejíž činnost není ve zjevném či potenciálním rozporu s relevantními obchodními zájmy Poskytovatele. Objednatel zadává reklamu způsobem a za podmínek uvedených v těchto Podmínkách.
„Smluvní strany“ je společné označení pro Poskytovatele a Objednatele.
„Reklama“, „Reklamní sdělení“ nebo „Reklamní pozice“ je definována jako grafická inzertní plocha v daném rozměru a dané specifikaci (způsobu zobrazení, např. verze zobrazení pro zařízení desktop či mobil), která se zobrazuje v různých částech Internetového portálu a která je určená pro reklamní účely, a to ve formě bannerového rámu, scyscraperu A, scyscraperu B, leaderboardu a PR článku.
„Reklamní aukce“ je pro účely těchto Podmínek Poskytovatelem zvolená forma výběru konkrétního Objednatele za účelem zprostředkování Reklamy Objednatele, při němž cena není předem stanovena, ale určí se až v průběhu aukce na základě nejvhodnější (nejvyšší) cenové nabídky Účastníků.
„Kampaň“ je seznam všech Reklamních pozic v rámci vybraných kategorií produktů Partnera, zahrnutých v rámci dané Reklamní aukce a umístěných na Internetovém portálu Poskytovatele, v rámci stanoveného období jejich zobrazování.
Čl. II
Úvodní ustanovení
Pokud z kontextu nevyplývá jinak, pak odkaz na bod či článek je odkazem na bod či článek těchto Podmínek.
Pojmy s velkými počátečními písmeny definované v těchto Podmínkách mají význam, jenž je jim Podmínkami připisován.
Nedefinují-li tyto Podmínky některý z v nich používaných pojmů, přisuzuje se takovému pojmu ten význam, ve kterém se obvykle takový pojem v českých právních předpisech nebo v běžné obchodní praxi užívá.
Čl. III
Objednávka Reklamy a průběh Reklamní aukce
Poskytovatel provozuje Internetový portál, jehož je vlastníkem, a poskytuje na něm možnost umístění Reklamy.
Poskytovatel pravidelně vyhlašuje Reklamní aukci prostřednictvím Internetového portálu za účelem poskytnutí možnosti objednání a zprostředkování Reklamy.
Reklamní aukce je určena blíže neurčenému okruhu Účastníků, kteří hodlají zadat svou předplacenou Reklamu na Internetovém portálu Poskytovatele a jejichž činnost není ve zjevném či potenciálním rozporu s relevantními obchodními zájmy Poskytovatele.
Účastník je oprávněn využít Reklamní aukce na základě výběru požadovaného typu a termínu Kampaně, umístění Reklamy a zadání svých kontaktních a fakturačních, popř. přihlašovacích údajů.
Odesláním formuláře je iniciován vstup do příslušné Reklamní aukce a Účastník tímto současně vyjadřuje svou aktivní účast v Reklamní aukci a dále souhlas s Podmínkami Reklamní aukce; od tohoto okamžiku je Účastník těmito Podmínkami bezvýhradně vázán.
Účastník, který podal konkrétní nabídkovou cenu, je od okamžiku potvrzení (odsouhlasení) této nabídky systémem svou nabídkou bezvýhradně vázán a stává se Objednatelem.
Poskytovatel spouští Reklamní aukci na příslušnou Kampaň zpravidla 12 kalendářních dní před plánovaným zahájením Kampaně.
Objednatel zvolí druh umisťované Reklamy, výběr termínu Kampaně a její rozsah definováním konkrétních produktových kategorií, resp. podkategorií.
V rámci jednotlivé Reklamní pozice může Objednatel ocenit libovolné množství produktových kategorií, přičemž vždy je povinen stanovit nabídkovou cenu bez DPH pro každou produktovou kategorii, resp. podkategorii.
Každá objednávka může být realizována výhradně v rozsahu jedné Reklamní pozice s časovým omezením v délce jednoho kalendářního týdne (zásadně pondělí až neděle včetně), přičemž Podmínky nepřipouští jinou dohodu mezi Smluvními stranami.
V rámci dané Reklamní pozice je Poskytovatelem implicitně nastaveno rovnoměrné produktové rozmístění, tj. vyobrazení Reklamy ve všech podkategoriích příslušné produktové kategorie. V případě, kdy Účastník ocení výhradně nadřazenou produktovou kategorii, nabídková cena se poměrným způsobem rozčlení mezi jednotlivé podkategorie příslušné produktové kategorie.
Objednávka Reklamy v dané produktové kategorii je uzavřena s Objednatelem, který k okamžiku skončení dané Reklamní aukce nabízí nejvyšší cenu za zprostředkování Reklamy a poskytnutí reklamního prostoru na Internetovém portálu Poskytovatele pro danou produktovou kategorii, za předpokladu splnění platebních podmínek a dalších požadavků specifikovaných v těchto Podmínkách.
O výsledcích Reklamní aukce je Objednatel informován Poskytovatelem elektronickou formou (emailem zaslaným na kontaktní elektronickou adresu zadanou Objednatelem v rámci přihlášení se do příslušné Reklamní aukce).
Čl. IV
Práva a povinnosti Smluvních stran
Poskytovatel je povinen umožnit Objednateli využití inzertního prostoru na Internetovém portálu za účelem umístění Reklamy Objednatele ve stanovených termínech a stanoveném rozsahu, a to v návaznosti na výsledky příslušné Reklamní aukce a umístění Objednatele v této Reklamní aukci, za podmínky úhrady příslušné platby a splnění dalších předpokladů dle těchto Podmínek ze strany Objednatele.
Poskytovatel si vyhrazuje změnu původně sjednaných termínů Reklamní aukce, příp. neuskutečnění Reklamní aukce v pravidelném termínu v případech okolností vyšší moci a neočekávaných a mimořádně obtížných technických obtíží, dále v případě protiprávnosti obsahu Reklamy ve smyslu čl. IV, bodu 9 Podmínek nebo je-li Reklamní sdělení v rozporu s oprávněnými obchodními zájmy Poskytovatele. Poskytovatel není oprávněn tvrzený rozpor prokázat, je však povinen ji Objednateli odůvodnit.
Poskytovatel nesmí bez závažného důvodu odmítnout plnění na základě objednávky Objednatele, vyjma případů uvedených v těchto Podmínkách. V případě odmítnutí realizace Reklamy je Poskytovatel povinen uvést důvod takového odmítnutí, neodpovídá však za případné škody vzniklé Objednateli v důsledku uvedeného odmítnutí.
Poskytovatel není povinen zkoumat či kontrolovat obsah Reklamy ani zjišťovat anebo posuzovat charakter cílových URL adres, na které Reklama odkazuje; Poskytovatel rovněž není povinen vyhledávat skutečnosti poukazující na protiprávní obsah informací obsažených v Reklamním sdělení, resp. v Objednatelem dodaných reklamních podkladech.
Dozví-li se Poskytovatel o protiprávní povaze obsahu Reklamy ve smyslu čl. IV, bodu 8 nebo bodu 9 Podmínek, neprodleně Kampaň pozastaví, popř. protiprávní obsah Reklamy odstraní, aniž by Objednateli vzniknul nárok na vrácení ceny nebo jakékoli její snížení (slevy). V případě pozastavení Kampaně, resp. odstranění obsahu Reklamy je Poskytovatel povinen Objednatele o této skutečnosti informovat bez zbytečného odkladu.
Objednatel se zavazuje zvolit druh umisťované Reklamy, výběr termínu Kampaně a její rozsah definováním konkrétních produktových kategorií, resp. podkategorií a uhradit řádně a včas příslušnou platbu dle výsledků Reklamní aukce na účet Poskytovatele, a to na základě Poskytovatelem vystavené a řádně doručené faktury. Za řádně doručenou fakturu se považuje rovněž faktura, kterou Poskytovatel prokazatelně odešle na emailovou adresu zadanou Účastníkem. Zadání neplatné (neexistující) emailové adresy nezbavuje Objednatele odpovědnosti za řádné a včasné uhrazení faktury.
Za účelem dodržení sjednaného termínu zahájení Kampaně je Objednatel povinen zaslat Poskytovateli veškeré reklamní podklady v přiměřené době, nejpozději však 3 pracovní dny před plánovaným zahájením Kampaně.
Poskytovatel je oprávněn ověřovat relevanci kontaktních a fakturačních údajů zadaných Objednatelem do systému; za tím účelem je Objednatel povinen Poskytovateli zajistit poskytnutí nezbytné součinnosti.
Objednatel nese výlučnou odpovědnost za to, že reklamní podklady netrpí právními vadami (tj. nejsou zatíženy právy třetích osob, a že Objednatel je subjektem oprávněným k výkonu veškerých potřebných práv k Reklamnímu sdělení). Objednatel je povinen zajistit legalitu Reklamy; obsah a účel Reklamy tak zejména nesmí být v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy, příp. Kodexem reklamy vydaným Radou pro reklamu.
Reklama zadávaná Objednatelem nesmí naplňovat některou z následujících zakázaných skutkových podstat:
jedná se o zadání anebo umístění Reklamy na loterie a jiné podobné hry, které nebyly povoleny nebo oznámeny na základě zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, v platném znění
v Reklamě má být užito grafických prvků kopírujících nebo jakkoli evokujících grafické prvky použité na Internetovém portálu Poskytovatele, nebo prvků navozujících dojem, že zadavatelem Reklamy je Poskytovatel Internetového portálu
Reklama obsahuje falešné ovládací prvky nebo jiné obdobné funkcionality či mechanismy vyžadující reakci od uživatele za účelem zobrazení Reklamy nebo za účelem přesměrování uživatele na internetové stránky třetí osoby (jiné než Objednatele).
Reklamou prezentované či jinak propagované zboží či služby, jakož i internetové stránky, na něž Reklama odkazuje (tzv. cílové URL adresy), jsou právně závadného charakteru; pro účely těchto Podmínek se za právně závadný obsah Reklamy považuje zejména takový obsah:
kterým dochází k šíření pornografie, zejména pak sexuálních praktik, které naplňují skutkovou podstatu trestného činu šíření pornografie
kterým by byla naplněna skutková podstata trestného činu nebo kterým by došlo k porušení autorských práv (např. zpřístupnění či rozšiřování nelegálních fotografií a jiných děl užitých bez souhlasu autora) či průmyslových práv (např. porušení práv k ochranné známce) nebo který by k takovému porušení nabádal či napomáhal
který napomáhá nebo nabádá k obcházení technických prostředků ochrany autorských práv
na základě kterého lze opodstatněně usuzovat na podněcování či schvalování trestné činnosti, hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení nebo propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka
kterým je protiprávně zasahováno do osobních či osobnostních práv třetích osob
prostřednictvím kterého se Objednatel nebo třetí osoba dopouští nekalosoutěžního jednání
kterým dochází k šíření či propagaci jakýchkoliv dalších nezákonných, zejména správněprávních či trestněprávních aktivit.
Čl. V
Licenční podmínky, ochrana důvěrných informací, mlčenlivost
V okamžiku dodání reklamních podkladů Poskytovateli dává Objednatel Poskytovateli bezúplatné nevýhradní oprávnění k rozšiřování Reklamního sdělení sjednaným způsobem, jinak způsobem obvyklým pro daný druh, charakter a formát Reklamy. Poskytovatel je zejména oprávněn Reklamu sdělovat veřejnosti, zpřístupňovat a rozšiřovat v rámci dálkových komunikačních prostředků, popř. jinými srovnatelnými způsoby. Časový rozsah licenčního oprávnění zásadně vyplývá z vymezeného období, po které má být Kampaň realizována.
Objednatel prohlašuje, že je oprávněn užít všechna grafická, literární, audiovizuální a jiná díla, která byla použita k vytvoření Reklamy, a to v takovém rozsahu, že žádná práva třetí strany nebrání naplnění účelu Smlouvy, především zpřístupnění Reklamy prostřednictvím dálkových komunikačních prostředků (např. Internetu) ve sjednaném rozsahu. Objednatel dále prohlašuje, že zpřístupněním Reklamy ani jinými sjednanými způsoby šíření Reklamy nebudou dotčena žádná jiná práva třetích osob, zejména práva na ochranu osobnosti, ani nebudou porušeny právní předpisy.
Smluvní strany považují veškeré údaje poskytnuté si vzájemně v souvislosti s realizací Reklamy za důvěrné, ledaže se jedná o údaje a informace obecně známé. Důvěrné informace nebudou bez předchozího souhlasu druhé smluvní strany zpřístupněny třetí osobě.
Porušením této povinnosti mlčenlivosti není
poskytnutí důvěrných informací v nezbytném rozsahu orgánům nebo osobám majícím ze zákona právo na tyto informace a kontrolu činnosti Smluvních stran
poskytnutí důvěrných informací osobám ze zákona vázaným povinností mlčenlivostí
použití důvěrných informací v souvislosti s plněním závazků dle těchto Podmínek
jiné užití důvěrných informací s předchozím písemným souhlasem druhé smluvní strany.
Poskytovatel je oprávněn poskytnout důvěrné informace i bez jakéhokoli omezení třetí osobě, která Poskytovateli doloží, že byla prokazatelně poškozena v důsledku zveřejnění protiprávního obsahu Reklamy.
Čl. VI.
Platební podmínky
Podmínkou zahájení Kampaně je zaplacení příslušné ceny stanovené dle bodu 3. tohoto článku.
Poskytovatel vystaví a zašle Objednateli fakturu elektronickou formou (emailem zaslaným na kontaktní elektronickou adresu Partnera) tak, aby Objednatel byl objektivně schopen fakturu uhradit do termínu plánovaného zahájení příslušné Kampaně. Minimální splatnost faktury vždy činí alespoň 5 pracovní dní.
Fakturovaná částka je rovna součtu nabídkové ceny Objednatele na základě výsledků příslušné Reklamní aukce a výše všech daní (zejm. DPH) a poplatků.
Objednatel je povinen řádně vystavenou a zaslanou fakturu uhradit, přičemž za uhrazení faktury se považuje okamžik připsání příslušné částky na účet Poskytovatele uvedený na faktuře.
Čl. VII
Změna a zrušení objednávky
Od okamžiku skončení Reklamní aukce je Objednatel (tj. vybraný Partner, který v rámci Reklamní aukce nabídl nejvyšší cenu) vázán svou nabídkou; taková nabídka je nezměnitelná a nezrušitelná.
V případě, že Objednatel jednostranně změní nebo zruší svou nabídku, resp. objednávku, je povinen Poskytovateli uhradit storno poplatek ve výši nabídkové ceny dosažené na základě Reklamní aukce. Storno poplatek ve stejné výši je Objednatel povinen uhradit rovněž v případě, kdy si přeje zrušit již potvrzenou objednávku, resp. nedodá-li řádně a včas podklady Poskytovateli dle čl. IV, bodu 7 Podmínek.
Poskytovatel nemá z důvodu zrušení objednávky nárok na náhradu újmy a ušlého zisku, vedle nároku na storno poplatek mu však vzniká rovněž nárok:
na úhradu nákladů účelně vynaložených v souvislosti se zrušenou objednávkou, minimálně však nákladů v paušální výši rovnající se hodinové sazbě 1.500,- Kč bez DPH násobené počtem započatých hodin, které byl Poskytovatel prokazatelně nucen vynaložit v souvislosti s činnostmi a okolnostmi způsobenými zrušenou Objednávkou, a
na úhradu činností, které již byly před tímto oznámením Objednatele v souvislosti se zrušenou objednávkou Poskytovatelem prokazatelně vykonány.
V případě, že Objednatel změní předmět objednávky po jejím potvrzení (akceptaci) tak, že se zmenší rozsah Reklamního sdělení, platba uhrazená Poskytovateli za realizaci objednávky se Objednateli nevrací, a to ani poměrně.
Každá ze Smluvních stran může ukončit smluvní vztah (tj. zrušit objednávku) pro podstatné porušení povinnosti druhou smluvní stranou, zejména z důvodu:
prodlení Poskytovatele s realizací Reklamy delším než 2 kalendářní dny z důvodů na jeho straně
prodlení Objednatele s úhradou ceny nebo její části delším než 2 kalendářní dny z důvodů na jeho straně
existence protiprávního obsahu Reklamy Objednatele ve smyslu čl. IV, bodu 8 nebo 9 Podmínek
neposkytnutí nutné součinnosti Objednatelem (např. pozdní dodání reklamních podkladů Objednatelem) mající za následek částečné či úplné znemožnění plnění objednávky Poskytovatelem, či realizaci Reklamy se značnými obtížemi.
Oznámení o zrušení objednávky z důvodu podstatného porušení povinnosti druhou smluvní stranou musí být písemné, doručeno druhé smluvní straně a je účinné dnem jeho doručení, popř. pozdějším dnem uvedeným v písemném oznámení o takovém zrušení objednávky.
Zánikem objednávky z takového titulu nejsou dotčeny nároky na náhradu újmy způsobené Poskytovateli, případné smluvní pokuty a jiné právní skutečnosti, které podle projevené vůle Smluvních stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po zrušení objednávky.
Čl. IX
Odpovědnostní vztahy
V případě vadného, neúplného či opožděného plnění objednávky Poskytovatelem z důvodů na jeho straně oproti podmínkám výslovně garantovaným v rámci příslušné Reklamní aukce vzniká Objednateli nárok na náhradní plnění, tj. na opětovnou bezplatnou realizaci těch plnění, která nebyla poskytnuta bezvadně, a to v dodatečné přiměřené lhůtě. Za vadné plnění objednávky se pro účely těchto Podmínek považuje zejména grafika Reklamy neodpovídající zadané objednávce, nefunkčnost dynamických prvků Reklamy nebo nefunkčnost propojení na cílovou URL adresu v důsledku porušení povinnosti Poskytovatele. V případě opožděného plnění ze strany Poskytovatele je Objednatel oprávněn požadovat přiměřenou slevu z ceny objednávky. Uvedený nárok je však Objednatel povinen uplatnit na Poskytovateli písemně nejpozději do 5 kalendářních dní od uplynutí původně sjednaného termínu realizace Kampaně.
Objednatel je povinen uplatnit práva z odpovědnosti za vady plnění u Poskytovatele písemně bez zbytečného odkladu poté, co je mohl zjistit, nejpozději však do 5 kalendářních dní ode dne zahájení Kampaně; neučiní-li tak, uvedený nárok bez dalšího zaniká.
Za vadné plnění Poskytovatele se však nepovažuje částečné plnění či neplnění v důsledku:
výpadků či vad Reklamy, které byly zapříčiněny Objednatelem, třetí osobou nebo technickou závadou či jinou obdobnou překážkou, která nastala nezávisle na vůli Poskytovatele, přičemž tento výpadek či tuto vadu nelze odstranit
výpadků či vad Reklamy způsobených tzv. okolnostmi vylučujícími odpovědnost, kterými se pro účely těchto Podmínek rozumějí zejména nepříznivé povětrnostní vlivy, povodeň, úder blesku, válka, atomová havárie aj.
Objednatel odpovídá Poskytovateli za škodu vzniklou v důsledku protiprávní povahy Reklamy, především v souvislosti s případnými sankcemi udělenými orgánem veřejné moci, či v souvislosti s uplatněním nároků třetích stran z titulu autorskoprávní, občanskoprávní či nekalosoutěžní (obchodněprávní) ochrany.
Poskytovatel neodpovídá za škodu způsobenou opatřením učiněným na základě čl. IV, bodu 5 Podmínek, a to ani v případě, kdy Objednatel následně prokáže, že obsah Reklamy, charakter odkazovaných webových stránek (cílových URL adres), či propagované zboží či služby nebyly protiprávní (např. předložením rozhodnutí soudu či jiného orgánu veřejné moci nebo vyjádření dotčených osob).
Objednatel odpovídá Poskytovateli za jakoukoli újmu v případě, kdy zadání neplatné (neexistující) emailové adresy zapříčiní nedoručitelnost faktury zaslané Objednateli Poskytovatelem. Zadání neplatné (neexistující) emailové adresy současně nezbavuje Objednatele odpovědnosti za řádné a včasné uhrazení faktury.
Objednatel se zejména zavazuje, že nahradí Poskytovateli jakoukoliv škodu nebo újmu, která Poskytovateli vznikne v souvislosti se zpřístupněním Reklamy nebo jinými sjednanými způsoby šíření Reklamy z důvodu neoprávněného zásahu do práv třetích osob nebo v důsledku porušení platných právních předpisů, dobrých mravů či Kodexu reklamy vydaným Radou pro reklamu.
V případě opakovaného porušení čl. IV, bodu 8 Podmínek Objednatelem je Poskytovatel oprávněn účtovat Objednateli smluvní pokutu ve výši 50 000,- Kč, a to i opakovaně.
V případě opakovaného porušení čl. IV, bodu 9 Podmínek Objednatelem je Poskytovatel oprávněn účtovat Objednateli smluvní pokutu ve výši 50 000,- Kč, a to i opakovaně.
V případě opakovaného porušení čl. V, bodu 2 Podmínek Objednatelem je Poskytovatel oprávněn účtovat Objednateli smluvní pokutu ve výši 50 000,- Kč, a to i opakovaně.
Veškeré smluvní pokuty jsou splatné okamžikem doručení výzvy k úhradě příslušné smluvní pokuty Objednateli.
Čl. X
Závěrečná ustanovení
Nedílnou součástí těchto Podmínek jsou Podmínky pro přístup a užívání internetového portálu Stavebninyokolo.cz s.r.o., dostupné na webové adrese www.stavebninyokolo.cz , a to aniž na ně tyto podmínky výslovně odkazují. Podmínky pro přístup a užívání internetového portálu Stavebninyokolo.cz s.r.o., se podpůrně použijí v přiměřené míře, nevylučuje-li to jejich povaha.
Smluvní strany se zavazují nesdělovat vzájemné údaje a informace, získané v souvislosti s činnostmi, jež upravují tyto Podmínky, jakékoli třetí osobě.
Poskytovatel je oprávněn tyto Podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně měnit, zejména z důvodu změn právních předpisů, technologických změn, příp. změn obchodních, licenčních či tržních podmínek. Nová verze Podmínek se však neužije na dosavadní Reklamní aukce a Kampaně, které byly započaty za účinnosti předchozího (stávajícího) znění Podmínek.
Provede-li Poskytovatel změny Podmínek, je povinen zveřejnit nové Podmínky na Internetovém portálu alespoň 30 kalendářních dní přede dnem nabytí jejich účinnosti.
Veškeré vztahy těmito Podmínkami přímo neupravené se řídí platnými a účinnými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), v platném znění, zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, v platném znění, a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), v platném znění.
Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení Podmínek neplatným nebo neúčinným, namísto takového neplatného ustanovení nastoupí ustanovení, které svým smyslem, účelem a obsahem nejlépe odpovídá smyslu a účelu neplatného ustanovení, nebo jehož účel a smysl se dotčenému neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení Podmínek.
Tyto Podmínky nabývají platnosti dnem zveřejnění a účinnosti dnem 20. 1. 2017.